اهداف:
• بررسی سرویس‌های جدید تلفن همراه و کاربردهای مختلف آنها
• بررسی حوزه‌های تأثیر ارائه سرویس‌های جدید (فرهنگی اجتماعی، امنیتی، اقتصادی)
• بررسی نقش رگولاتوری در تسهیل روند ارائه سرویس‌های جدید تلفن‌همراه
• تبیین چالش‌ها و موانع فراروی ارائه دهندگان سرویس‌ها، اپراتورها و فعالان این عرصه
محورهای مورد بحث:
• ترسیم فضای رگولاتوری و اپراتورها همراه با استراتژی و برنامه‌ها
• بازار و مدلهای تجاری مطرح برای سرویس‌های تجاری تلفن همراه در جهان
• فرصت‌های ارائه سرویس‌های جدید تلفن همراه در ایران
نكات:
1. حضور و سخنرانی طیف وسیعی از مدیران وزارت ICT، شرکت مخابرات و ارتباطات سیار، مدیران بخش خصوصی، استادان دانشگاه و نیز مدیران برخی شرکت‌های خارجی فعال در حوزة ارتباطات سیار؛
2. دعوت و ثبت‌نام گسترده از مدیران، کارشناسان و صاحبنظران که به حضور تعداد قابل‌توجهی از آنان در همایش منجر شد و بیش از 270 نفر در این همایش شرکت‌کردند؛
3. برگزاری دو پانل برای تبادل نظرات و پرسش و پاسخ با حضور مدیران و کارشناسان؛
4. سخنرانی مهندس مهدیون (معاون سازمان تنظیم مقررات) در زمینة نظارت دولت بر محتوای سرویس‌های مخابراتی، در روز همایش و به‌ویژه پس از آن در محافل مخابراتی و مطبوعات بازتاب گسترده و واکنش‌های فراوانی را به دنبال داشت.
5. پوشش خبری گسترده قبل از همایش در خبرگزاری‌ها و مطبوعات تخصصی و عمومی کشور
6. ارسال بولتن‌های تحلیلی قبل از برگزاری همایش برای بیش از 100 نفر از مدیران و کارشناسان حوزه موبایل كه به تبیین مباحث همایش كمك فراوانی نمود.