ضرورت انجام پروژه :
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در سال ۱۳۹۰ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، یکی از اسناد مهم بالادستی آموزش و پرورش است که به اهداف تحولی تدوین گردیده است.
با توجه به پیشبینی انجام شده در خود سند مبنی بر اینکه در صورت لزوم مفاد سند هر پنج سال یک بار مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد از یک سو و نقدهای مطرح شده نسبت به این مفاد از سوی دیگر، ارزیابی مفاد سند تحول ضرورت دارد.
شرح :
این پژوهش به سفارش کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال انجام است. مفاد سند تحول بر اساس شش زیر نظام اصلی مورد دستهبندی قرار گرفته است. ارزیابی این مفاد از دو طریق مصاحبه با کارشناسان ارشد و صاحبنظران امر و همچنین پرسشنامههای ویژه کارشناسان وزارت آموزش و پرورش صورت میگیرد.
دستاوردهای پیش بینی شده :
گزارش پژوهش «بررسی میزان پیشرفت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»