اهداف:
مطالعه و ارزیابی وضعیت كلی شركت داتک و ارائه مشاوره در رابطه با ارزش آن

فعالیت‌ها:
شركت داتک یكی از مطرح ترین شركت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی است كه خدمات مختلفی از جمله اینترنت باند پهن و دایال آپ (Dialup) ارائه می دهد و اولین شركت ارائه دهنده سرویس وایمکس (Wimax) بوده است.
نتیجه مطالعات اولیه در این پروژه، استخراج سوالات اساسی در مورد وضعیت شركت و سودآوری آتی آن بود پس از دریافت پاسخ این سؤالات، پاسخ های دریافتی در برخی موارد از نظر كارشناسان پروژه درست ارزیابی نشد. لذا جهت تصحیح قیمت تعیین شده، عوامل اصلی موثر در قیمت شركت از بین فاكتورهای فراوان استخراج شد. به طور مشخص فاكتوری كه ارزش شركت را به صورت قابل ملاحظه ای تغییر می داد قیمت سرویس ADSL بود. لذا طی جلسات و مكاتبات با كارفرمای پروژه و تشریح شرایط، اعداد مربوط به قیمت خدمات ADSL و همچنین تعداد مشتریان اصلاح گردید و در نتیجه قیمت¬گذاری شركت بر مبنای اعداد اصلاح شده ارائه شد.

نكات:
تعیین ارزش یك شركت یكی از پیچیده¬ترین فرآیندهای مالی است كه در حوزه مدیریت مالی مطرح است و امروزه به علت توجه ویژه شركت های بزرگ به ادغام و اكتساب (Merge & Acquisition) اهمیت ویژه ای یافته است. متغیرهای فراوانی بر ارزش یك شركت تاثیرگذار است كه از آن جمله می توان وضعیت كلی اقتصاد، روند پیش روی صنعت، وضعیت داخلی فرآیندهای شركت و بازار را نام برد. روش های مختلفی برای ارزش گذاری شركت ها وجود دارد که یكی از متداولترین آنها روش تنزیل جریان نقدی سالهای آتی شركت است. آن چه در این روش اهمیت دارد تخمین گردش جریان وجوه نقد شركت در سالهای آتی و لذا تخمین میزان فروش و قیمت خدمات است.