اهداف:
بسترسازي جهت توسعه فرهنگ گرايش به لباس ملي
تهيه بانك اطلاعاتي صاحبنظران حوزه مد و لباس
محورهاي انجام فعاليت:
عنوان همانديشي اول: مهندسي مد، چالشها و فرصتها
محورهای مورد بحث در همانديشي
• عوامل تاثيرگزار در ساماندهي مد كدامند؟ نقش توليد در اين زمينه چيست؟
• جايگاه دولت و بخش خصوصي در ساماندهي مد در كشور چيست و چه بايد باشد؟
• بايدها و نبايدهاي مطرح در استراتژي توسعه و ساماندهي مد و لباس در كشور چيست؟
• تاثير ساماندهي مد و لباس در اصلاح الگوي مصرف در اين زمينه چيست؟
عنوان همانديشي دوم: شاخصهاي مد اسلامي_ايراني
محورهای مورد بحث در همانديشي
1. ضرورت تدوين شاخصهاي اسلامي-ايراني براي مد چيست؟ اين شاخصها بايد چه ويژگيهايي داشته باشند؟
2. نگاه اسلام به مقولهي مد چيست؟ شاخصهاي مهم مطرح شده در حوزهي ساماندهي مد در دين اسلام چيست؟
3. شاخصهاي مد ايراني چيست؟ در فرهنگ كهن ايراني، چه ملاكها و معيارهايي براي مد در نظر گرفته شده است؟