سفارش دهنده:
بنیاد ملی نخبگان
اهداف:
• آسیب شناسی الگوی رایج آموزش استعدادهای برتر در کشور (الگوی جداسازی)
• ارائۀ راهبردهای پیشنهادی به منظور کاهش آسیب‌های الگوی جداسازی
شرح مختصر:
در این پژوهش، ابتدا با استفاده از روش مطالعه کتابخانه‌ای، انواع الگوهای آموزش استعدادهای برتر در کشورهای مختلف و آسیب‌های هر روش گردآوری شده است. سپس، با مصاحبه با کارشناسان و صاحب نظران این حوزه، این آسیب‌ها در کشور به طور دقیق‌تر در سه دسته آسیب‌های علمی – آموزشی، اجتماعی و فرهنگی مشخص شده‌اند. در پایان با تحلیل محتوای مصاحبه‌ها و نیز با استفاده از هم‌اندیشی گروهی راهبردهایی به منظور کاهش آسیب‌ها ارائه گردیده است.