محورهای انجام فعالیت:
با توجه به شناخت ستاد فناوری نانو از حوزه‌های نانو، ایده‌هایی شامل نمونه‌های تجاری شده در سطح بین‌الملل، تکنولوژی‌های توسعه یافته داخلی و درخواست‌های ارایه شده از جانب صنعت به عنوان ایده‌های اولیه‌ تجاری به این گروه ارائه گردید. ایده‌های مطرح شده، طی مطالعات میدانی برای تطبیق با فضای کسب و کار ایران پالایش شده و یک شناسنامه‌ تجاری برای هر کدام به دست آمد. این شناسنامه تجاری دربرگیرنده‌ موارد ذیل می‌باشند:
• تعریف دقیق ارزش‌هایی که ایده‌ مطرح شده برای مشتری ایجاد می‌کند
• شناسایی بازار مخاطب برای ایده‌ مطرح شده و ذی‌نفعان آن در محیط کسب و کار ایران
• تخمین تقریبی حجم بازار و موانع دسترسی به بازار، محصولات رقیب یا جایگزین
• شناخت فرآیند تولید و تجهیزات مورد نیاز
• تشخیص میزان تقریبی هزینه‌ تولید محصول
• بررسی اولیه‌ میزان علاقمندی ذی‌نفعان و سناریوی ورود ایده در کسب و کار