اهداف
دستیابی به الگو و روشی برای نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام به نحوی که اولا از اجرای احسن سیاست‌ها اطمینان حاصل شود. ثانیا مشخص شود سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبری به چه میزان و در کجا اجرایی شده‌اند.

محورهای فعالیت
آسیب شناسی وضعیت نظام سیاستگذاری کلی در کشور و بررسی الزامات و موانع نظارت بر اجرای سیاست های کلی از طریق مصاحبه با مسئولین ذیربط و صاحبنظران
مرور و بررسی ادبیات علمی مطرح در این زمینه و مورد پژوهی تجربیات سایر کشورها در موارد مشابه
تدوین الگویی تا حد امکان عملیاتی برای نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی مبتنی بر نهادهای نظارتی موجود و ساختار و ملاحظات نظام تصمیم گیری کشور

شرح مختصر
پیرو تفویض اختیار نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مجمع تشخیص مصلحت نظام، چند سالی است که چگونگی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام یکی از دغدغه‌های جدی مجمع می باشد. در این پروژه سعی می گردد الگوئی جامع برای نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام ارائه گردد، به نحوی که در عین عدم تداخل با حوزه های اجرایی از کارآمدی و دقت کافی نیز برخوردار بوده و بتواند آئینه ای برای بازتاب میزان اجرا و عدم اجرای سیاست ها در لایه های مختلف تصمیم گیری و اجرائی کشور باشد.

نکان مختصر
یکی از معضلات نظارت بر سیاست های کلی مخدوش بودن نظام سیاستگذاری کلی و تصمیم‌گیری در کشور است؛ در این پروژه سعی شده است تا در خلال تشریح ابعاد مسئله نظارت بر سیاست های کلی به این مسئله نیز اشاره‌های لازم صورت پذیرد.