هدف:
طراحی و ارائه مدل ارزیابی و سنجش عملکرد مدیریت امور زائرین و گردشگری شهرداری مشهد و ارزیابی عملکرد سال 1387 مدیریت مذکور

محورهای انجام فعالیت:
1. تطبیق فعالیتها و ریز فعالیتهای مدیریت گردشگری در سالهای 1387 و 1388
2. جمعآوری اطلاعات بودجهای و عملکردی مدیریت گردشگری
3. مطالعه و بررسی شاخصهای پیشنهادی و احصا شاخصهای مناسب
4. بررسی و تحلیل ارزیابی عملکرد مدیریت گردشگری در سال 1387
5. ارائه گزارشی در رابطه با آسیبهای موجود، پروژههای مطالعاتی و اجرایی مورد نیاز و ارائه راهکارهایی جهت بهبود

نکات:
در این طرح با بررسی مدل‌های مختلف نظیر: نهاده- ستاده، مدل تحلیل پوششی دادهها (DEA)، مدل مدیریت كیفیت جامع(EFQM) و مدل کارت امتیازی متوازن(BSC) نهایتا روش کارت امتیازی متوازن، به علت پیادهسازی آسان، امکان بکارگیری برای ارگانهای غیرانتفاعی، توجه ویژه به استراتژیهای تدوین شده، امکان استفاده در سازمانهای کوچک و همچنین سازمانهای بزرگ، لزوم تعامل میان کارشناسان و مدیران در تعریف اهداف و ایجاد تعهد درونی برای کارشناسان و…. بود؛ لذا با توجه به این مزیتها و نیز با توجه به شرایط و ویژگیهای مدیریت گردشگری شهرداری مشهد، این مدل به عنوان مدل مطلوب شناسایی شد.