هدف:
هدف از اجرای این پروژه بررسی و شناسایی طرح های مناسب صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان هایی است که در مسیر خط لوله اتیلن غرب قرار دارند. هم اکنون احداث صنایع بالادستی پتروشیمی در این استان ها در حال انجام است که می تواند سبب رشد اقتصادی در این مناطق گردد، ولی صرف سرمایه گذاری در صنایع بالادستی پتروشیمی نمی تواند پاسخگوی نیازهای این استان ها از قبیل اشتغالزایی، رشد اقتصادی و غیره باشد. لذا شناسایی واحدهای مناسبِ پایین دستی پتروشیمی در این استان از اولویتِ خاصی برخوردار است و این امر نیازمندِ انجامِ مطالعاتِ جامعی است که در این طرح به آن پرداخته می شود.
نکات قابل توجه:
– هدف از اجرای این پروژه بررسی و شناسایی طرح های مناسب صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان لرستان است. در سفرِ استانی رئیس جمهور محترم به استانِ لرستان وزارتِ نفت موظف گردید تا استانِ لرستان را برای ایجادِ صنایعِ پایین دستی پتروشیمی در اولویت قرار دهد. لذا شناسایی واحدهای مناسبِ پایین دستی پتروشیمی در این استان از اولویتِ خاصی برخوردار است و این امر نیازمندِ انجامِ مطالعاتِ جامعی است که در این طرح به آن پرداخته شده است.
– از نتایج این پروژه به دست آوردن طرح های مناسبی است که در استان قابل اجرا است و در این بخش از پروژه به آنها اشاره شده است. از دیگر نتایج آن شناسایی افراد مستعد در استان برای راه اندازی طرح-ها می باشد.
– استانداری لرستان متقاضی این کار است و به طور جدی پیگیری می کنند و با توجه به تغییر مدیریت در شرکت ملی پتروشیمی، استاندار لرستان در نامه ای به مدیر عامل جدید پتروشیمی خواستار ادامه کار شدند.