محورهای انجام فعالیت‌:
مردم به شهرداری به دید متولی امور شهری می‌نگرند که این متولی بایستی همه امور مرتبط با رفاه شهروندان، کیفیت زندگی شهری و آسودگی اجتماعی در شهر را بر عهده گیرد. این دیدگاه، وظیفه سنگینی را بر دوش شهرداری‌ها قرار می‌دهد که بایستی با طرق مختلف نسبت به رفع آن‌ها همت گمارند.
سرمایه‌گذاران نیز به‌عنوان افرادی که به دنبال کسب سود از منابع مالی خود هستند، معمولا شهر را به‌عنوان جایگاه مناسبی برای ایجاد یک فعالیت اقتصادی و یک کسب و کار می‌دانند و در همین راستا از شهرداری‌ها به‌عنوان دولت‌های محلی و متولی امور اقتصاد شهری انتظارات فراوانی دارند. شهرداری‌ها نیز با دارا بودن ابزارهای متنوع جهت رونق کسب و کارهای شهری از جمله در اختیارداشتن زمین‌های بکر، دارا بودن حق اخذ عوارض از فعالیت‌های شهری و… برای خود توانسته‌اند جایگاهی به‌عنوان شریک در بین سرمایه‌گذاران پیدا کنند. اما متاسفانه این شراکت بین شهرداری‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، عمدتا با آسیب‌هایی مواجه می‌گردد.
هدف از این طرح مطالعاتی آن است که با بررسی پرونده‌های مفتوح سرمایه‌گذاری در شهرداری منطقه چهار شهر تهران، ضمن آسیب شناسی این پرونده‌ها، الگوهای بهینه سرمایه‌گذاری و مشارکت از لحاظ اقتصادی، مالی، حقوقی و قانونی و نحوه تعامل با سرمایه‌گذاران برای این منطقه طراحی گردد. به همین منظور تعداد بیست مورد از پرونده‌های مفتوح یا غیر مفتوح (متوقف شده) سرمایه‌گذاری در این منطقه مورد کنکاش دقیق قرار گرفته‌اند.