شرح مختصر:
صنعت خودرو با گردش مالی ۲۰۰۰ میلیارد دلار پس از صنعت نفت و بانکداری، رتبه سوم اقتصادی صنایع جهان را به خود اختصاص داده است. این صنعت توانسته است با ایجاد ۸ میلیون شغل به صورت مستقیم و در حدود ۶ برابر این مقدار به صورت غیر مستقیم، در حوزه اشتغال نیز وضعیت مناسبی داشته باشد به نحوی که در حدود ۵ درصد اشتغال صنعتی جهان مربوط به صنایع خودروسازی می باشد.
جایگاه الکترونیک خودرو
طبق برخی برآوردها حدود ۳۰ درصد از سود حاصل از صنایع خودرو از بخش الکترونیک خودرو تامین می شود و این نسبت در آینده رو به افزایش خواهد بود.
طبق آمارها در سال ۲۰۱۰ در حدود هفتاد و هفت میلیون و ششصد هزار خودرو در جهان تولید شده است که از این مقدار، یک میلیون و ششصد هزار خودرو آن در کشور ما تولید شده است. صنعت خودرو در کشور ما توانسته است، در حدود ۶۰۰ هزار شغل ایجاد کند. همچنین این صنعت توانسته است به لحاظ ارزش تولید، رتبه اول را در بخش صنعت با سهم ۰۷/۱۹%، از آن خود کند.
در این گزارش به بررسی جایگاه تجهیزات الکترونیکی در صنعت خودرو پرداخته شد و ضرورت توجه ویژه به این حوزه تبیین گردید. همچنین به منظور آشنایی با سیستم های نوین الکترونیکی مورد استفاده در خودرو‌ها و آگاهی از وسعت گستره استفاده از آنها در این گزارش بیش از ۴۰ سیستم جدید و پیشرفته معرفی گردید.

لینک دانلود: گزارش فناورانه: مروری بر برخی سیستم‌های نوین در صنعت الکترونیک خودرو در جهان