اهداف:
شناسایی مشکلات شبکه توزیع محصولات صیفی و میوه و تره بار استان هرمزگان و ارائه راهکارهای اجرایی برای رفع آنها

محورهای فعالیت:
شناسایی فعالان ذیربط ، مطالعات تئوریک ، دعوت از فعالان به میزگرد ، جمع بندی مشکلات و راهکارهای ارائه شده

شرح مختصر:
در شبکه توزیع میوه و تره بار بیش از آنکه مشکلات را در شبکه خرده فروشی جستجو کرد می بایست به بررسی نارسایی‌های شبکه از مرحله بعد از تولید تا عرضه میوه بصورت عمده اقدام نمود، این مرحله به خاطر عدم شفافیت عملکرد فعالان آن و ناتوانی سازمانهای ذیربط در نظارت بر آن سهم بسزایی در افزایش قیمت کالا دارد همچنین عدم شکل‌گیری بازار رقابتی که مباحث آن تحت عنوان ساختار بازار در اقتصاد مطرح است از عوامل محلی افزایش قیمت‌های نهایی محصولات است.