شرح مختصر:
فرآیند تبدیل ایده به محصول نیازمند زیرساخت‌های مختلف اطلاعاتی، مدیریتی، حقوقی و مالی است. کریدور خدمات توسعه فناوری نانو با در نظر گرفتن همه این نیازمندی‌ها اقدام به استقرار واحدهای فعال در حوزه خدمات تخصصی فناوری در یک مجموعه متمرکز نموده است. با ایجاد این شبکه توسعه فناوری و اعمال مدیریت صحیح بر فعالیت‌های پژوهشی و فناوری، زمان رسیدن به دستاوردهای مطلوب در بخش‌های مختلف کاهش خواهد یافت. خدمات قابل ارائه در کریدور خدمات توسعه فناوری نانو شامل موارد زیر است:
مترولوژی (سنجش مقیاس)، خدمات انتقال فناوری به صنعت، خدمات مستندسازی فناوری، مشاوره و امکان‌سنجی پروژه‌ها و طرح‌های صنعتی و خدماتی، خدمات حقوقی و مالکیت فکری، خدمات حمایتی برای اخذ مجوزها و استانداردهای لازم، خدمات سرمایه‌گذاری و تأمین مالی، فن‌بازار، توسعه و هدایت همکاری‌های شرکت‌های فناور و خدمات بازاریابی و بازرگانی داخلی و خارجی.
ارائه خدمات حقوقی از جمله ثبت مالکیت فکری (اختراع، علامت تجاری و…) از الزامات اساسی تجاری‌سازی فناوری و خلق ثروت است. عدم توجه به مباحث حقوق مالکیت فکری منجر به ضایع شدن حق مسلم مخترع خواهد شد و متخلفان قادر خواهند بود بدون پرداخت حق لیسانس فناوری از آن سوءاستفاده نمایند. لذا باید قبل از تولید و عرضه یک محصول جدید بایستی فرآیند ثبت حقوقی آن انجام شود.
در کریدور خدمات توسعه فناوری موسسه داراییهای فکری و فناوری مدرس به منظور فعالیت در زمینه حقوق مالکیت فکری فعالیت می‌کند.

وظایف مؤسسه در کریدور:
ارایه خدمات حقوقی و مالکیت فکری به متقاضیان فناوری مانند ثبت اختراع بین المللی، ثبت اختراع داخلی، ثبت علامت تجاری داخلی و خارجی، تحلیل پتنت، جستجوی اختراعات بین المللی، مشاوره حقوقی در زمینه قراردادهای لیسانس فناوری.