اهداف:
در راستای اجرایی شدن سند چشم انداز 20 ساله و استراتژی توسعه صنعتی، تدوین برنامه عملیاتی در حوزه‌های فوق شامل صنایع تولید کننده حد واسط ها، صنایع تولید کننده فرآورده های نفتی تصفیه شده پایه اول و دوم، صنایع تولید کننده کود و صنایع تولید کننده سموم در بخش اول، صنایع پلیمری شامل صنایع تولید کننده پلاستیک، صنایع تولید کننده لاستیک، صنایع تولید کننده رنگ و رزین در بخش دوم و صنایع تولید کننده محصولات غذایی کشاورزی و غیر کشاورزی انجام شده است.

فعالیت‌ها:
برای تهیه برنامه عملیاتی در هریک از حوزه¬ها از روش مدیریت دانش استفاده گردید و با مطالعه اسناد و گزارشات موجود و استفاده از نظرات صاحبنظران در هر حوزه (شامل مدیران و کارشناسان بخش دولتی و خصوصی و اساتید دانشگاه) چالش¬های اصلی استخراج گردید و برای رفع هریک، یک برنامه عملیاتی تدوین گردید. این برنامه عملیاتی حاوی مواردی است که وزارت صنایع و معادن و ارگان-های زیربط باید انجام دهند تا اهداف موردنظر در این صنایع محقق شود.

نتایج:
در هر کدام از برنامه هایی که به دست آمد، مجری فعالیتی که باید انجام شود آن مشخص گردید و سپس برای اجرایی شدن و پی گیری های بعدی در اختیار وزارت صنایع و معادن قرار گرفت. نتایج طرح به دکتر حاتم، معاون برنامه ریزی وزارت صنایع و معادن ارائه گردید.