(متن کتاب برگرفته از مستندات سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO است.)

شرح مختصر:
شركت ها در نتیجه انقلاب فناوری اطلاعات و رشد اقتصاد خدماتی، پی برده اند كه دارایی های فکری (ناملموس) غالباً در حال تبدیل شدن به موضوعی ارزشمندتر از دارایی های فیزیكی هستند. بنابراین، امروزه در فرایندی رو به رشد انبارها و كارخانجات بزرگ به وسیله نرم افزارهای قدرتمند و ایده های نوآورانه در حال جایگزین شدن هستند. این منابع جدید به‌عنوان منبع اصلی كسب درآمد برای بسیاری از شركت های سراسر جهان تبدیل شده است. حتی هنوز هم در صنایع تولیدی سنتی نیز دارایی های نامشهود تاثیرگذار است. لذا این شركت ها باید در خصوص چگونگی استفاده حداكثری و مطلوب از دارایی های فكری خود تلاش جدی نمایند. برای این منظور کتاب حاضر که برگرفته از مستندات سازمان جهانی مالکیت فکری است ترجمه و بومی سازی شده است تا برای شرکتهای دانش بنیان کاربردی باشد.

محورهاي اصلي كتاب:
بخش اول: اهمیت و ضرورت مالكیت فكری در توسعه و تقویت كسب و كارهای تجاری
بخش دوم: نقش مالكیت فكری در بازاریابی، تامین مالی و صادرات محصولات دانش بنیان
بخش سوم: شناسایی و حفاظت از دارایی های فكری شركت های دانش بنیان
بخش چهارم: مدیریت و بهره برداری تجاری از دارایی های فكری خلق شده
بخش پنجم: حمایت های قضایی از مالكیت فكری و شیوه های حل و فصل اختلافات