شرح مختصر:

مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت شناسایی و به‌کارگیری تجربیات پیشین افراد، سازمان‌ها و جوامع از یک سو و مدیریت نوآوری با تاکید بر خلق دانش و راهکارهای جدید و پیش‌تر تجربه نشده از سوی دیگر، دو بال توسعه همگون و مبتنی بر هوشمندی و بهره‌گیری درست از منابع و فرصت‌های پیشین و پیش روی کشورها در ابعاد کلان و افراد و سازمان‌ها در ابعاد کوچکتر هستند. از این رو دانشگاه صنعتی شریف به عنوان قطب مهم علم، دانش و فناوری کشور پس از برگزاری موفق نخستین دوره ارزیابی سازمان دانشی برتر در ایران به نمایندگی از بنیاد جهانی جایزه سازمان دانش‌محور (MAKE: Most Admired Knowledge Enterprise)، دومین دوره ارزیابی سازمان دانشی برتر در ایران را با حضور بیش از ۱۰۰ سازمان برگزار نمود. این جایزه که امسال چهاردهمین دوره آن در سطح جهانی برگزار گردید، به ترتیب شامل ارزیابی سازمان‌ها در سطوح ملی، قاره‌ای و جهانی می‌باشد، به گونه‌ای که سازمان­های دانشی برتر در سطوح ملی وارد ارزیابی‌ها جهت دریافت جایزه در سطح قاره‌ای می‌شوند و ارزیابی در سطح جهانی نیز در میان سازمان‌های برتر قاره‌ای صورت خواهد پذیرفت. حضور و رقابت تنگاتنگ سازمان‌های معظم دنیا (نظیر Google، Microsoft، IBM، Siemens، Toyota، General Electric، BP و …) در این ارزیابی، جایزه جهانی MAKE را به معتبرترین جایزه بین‌المللی در حوزه مدیریت دانش مبدل نموده است.

در دومین دوره ارزیابی سازمان دانشی برتر در ایران که توسط دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردید بیش از ۱۰۰ سازمان و شرکت ایرانی در بخش اصلی و عضو ناظر حضور داشتند.

همکاران:

دکتر مهدی شفیعی‌زاده، خانم نفیسه پایانی، خانم فرشته چنالی، خانم پریسا فلاح، آقای مهندس کیارش­راد، آقای مهندس اشکان کربلائی فر، آقای مهندس حاجی­غلام