اهداف
صنعت پتروشيمي به دليل نقش مهم و محوري در تامين مواد مورد نياز صنايع ديگر، وفور مهمترين خوراک هاي آن در کشور، دسترسي به آب هاي آزاد براي صادرات محصولات توليدي و نيز بازار پر رونق اين محصولات، نقشي محوري در توسعه صنعتي ايران داشته است بطوريکه اين صنعت با اختصاص سهم 9/42 درصدي از صادرات غير نفتي کشور و سهم 9/1 درصدي در توليد ناخالص ملي به يکي از صنايع مهم کشور تبديل شده است.
صنايع پتروشيمي ايران با چالش هاي مهمي از جمله خصوصي سازي، تحريم هاي جهاني و به تبع آن چگونگي جذب مشارکت و سرمايه گذاري خارجي روبرو مي باشد. اما اين صنعت در کنار اين مسائل مهم با دغدغه بزرگ ديگري ازجمله بازنشسته شدن تعداد زيادي از مديران با سابقه و قديمي پتروشيمي مواجه بوده است، مرحله اي که مي تواند فرصتي براي ظهور نسل جديدي از مديران پتروشيمي و در راستاي چرخش نخبگان و پرورش مديران متعهد براي خدمت رساني تبديل شود.
از اينرو، مرکز مطالعات دانشگاه صنعتي شريف و شرکت ملي صنايع پتروشيمي در ارتباط با ضرورت مديريت و انتقال دانش در اين خصوص، تصميم به برگزاري سمينار آموزشي جهت انتقال تجارب مديران و دست اندرکاران صنعت پتروشيمي به مديران، کارشناسان و فارغ التحصيلان مرتبط با اين صنعت نموده اند تا با بحث و بررسي راهکارهاي بهينه توسعه صنعت تبيين گردد.

محورهای همایش
راهبردهاي مديريتي و سرمايه گذاري صنعت پتروشيمي – با حضور مهندس محمدرضا نعمت زاده
تجارب تامين منابع مالي در صنعت پتروشيمي – با حضور مهندس محمد هادي رهبري
برنامه ريزي و مطالعات فني- اقتصادي مجتمع‌ها و طرح هاي پتروشيمي – با حضور مهندس محمد حسن پيوندي
مفاهيم مديريت طرح هاي پتروشيمي – با حضور مهندس احمدرضا حيدرنيا
تاکتيک ها و استراتژي هاي کارآمد بازاريابي محصولات پتروشيمي – با حضور مهندس محمد علي زردباني

مشارکت کننده
شرکت ملي صنايع پتروشيمي