هدف:
یافتن فضاهای جدید بازار و تدوین برنامه مناسب برای استفاده از آنها جهت فعالسازی توان تولید شرکت
بیان موضوع:
شرکت فولاد آلیاژی ایران بزرگترین تولیدکننده محصولات آلیاژی در کشور میباشد. این شرکت تولیدکننده محصولات فولاد آلیاژی در کشور بوده و میتواند بزرگترین و مدرنترین شرکت فولاد آلیاژی در سطح خاورمیانه باشد. متاسفانه این شرکت با توجه به توان تجهیزات و دانش فنی خود، تاکنون نتوانسته است خود را به جایگاه مورد انتظار در بازار رسانده و شرکتی پیشتاز در زمینه تولید فولادهای آلیاژی باشد. فولاد آلیاژی هنوز راه درازی را باید بپیماید و بازارهای متنوعی را در دست بگیرد تا بتواند در عرضه محصولات آلیاژی، شرکتی برتر و موفق باشد. بهطور کلی میتوان مشکلات فولاد آلیاژی در این حوزه را در این موارد دستهبندی نمود: ناآشنایی دوطرفه و عدم اطمینان مصرفکننده، حوزههای صنعتی بکر، بازارهای قطعهسازی کوچک، سیاستهای غلط مالی دولت.
این طرح شامل دو بخش اصلی زیر میباشد:
• تحلیل بازار محصول و جایگاه شرکت فولاد آلیاژی ایران
• طراحی نظام بازاریابی و بازارسازی لازم برای دستیابی به جایگاه مطلوب
دستاوردها:
۱- برگزاری چند جلسه با مسوولان شرکت فولادی آلیاژی ایران جهت تبادل نظر در مورد موضوع
۲- موافقت شرکت با شروع طرح توسط کانون