اهداف:
فناوری تنها سرمایه ای از جنس دانش فنی برای افزایش کمیت و کیفیت تولید در رقابت مبتنی بر فروش محصول نیست. رقابت آینده برای شرکت های فعال در حوزه جهانی نیاز اساسی به توسعه فناوری های کلیدی کسب و کار دارد. از سوی دیگر تجربه های جهانی نشان می دهد که نگاه سازمان به مقوله توسعه و بهبود فناوری باید فرآیندی باشد. نگاه فرآیندی به مقوله فناوری باعث می شود نیازهای سازمان در حوزه فناوری در یک توالی مستمر و به صورت مشخص به رفع نیازها و نیز تولید محصولات فناورانه برای فروش داخل یا خارج برسد. ایجاد چنین فرآیندی در سازمان نیاز به یک روش متناسب با توجه نیازهای سازمانی، به روش ها و ادبیات علمی دارد.

فعالیت‌ها:
نتایج این کار به صورت مقاله در سومین همایش توسعه فناوری در صنعت نفت ارئه گردید.