ساپچوي در اطلاع‌رساني تكنولوژيك, دو وظيفة كلي را مطرح مي‌كند:

1- سازماندهي مركز جمع‌آوري اطلاعات

2- ايجاد شبكة توزيع و پخش اطلاعات

از نظر ساپچوي كتابخانه‌ها نوع متعارف مراكز اطلاع‌رساني‌اند. وي اظهار مي‌كند: “برطبق آمار، در سال 1974 به ازاي هر 10 هزار نفر در ايالات متحده 5.8، در آلمان غربي 1.3 و در ژاپن 0.4 كتابخانه وجود داشته است, در حاليكه متأسفانه در كره تعداد كتابخانه‌ها به ازاي هر 10 هزار نفر، 0.1 كتابخانه بوده است. يعني يك چهارم رقم ژاپن. همچنين در سال 1979، تنها مركز اطلاع‌رساني علمي تكنولوژيك كره, اشتراك 2700 نشريه را دارا بوده است درحاليكه در همان زمان, 30 هزار نشرية علوم و تكنولوژي در سراسر جهان منتشر مي‌شده است”.

ساپچوي بدين ترتيب كره را داراي مشكلات اساسي در زمينة اطلاع‌رساني علمي-تكنولوژيك ارزيابي مي‌كند: “در امر فعاليتهاي اطلاعاتي كه عامل قاطعي در رشد تكنولوژيكي به شمار مي‌رود كره دچار اشكالاتي است. شركتهاي خصوصي كره از نبود امكانات جذب اطلاعات تكنولوژيكي و نبود حساسيت نسبت به اين كمبود، آسيب مي‌بينند”.

وي ادامه مي‌دهد: “اغلب صنايع كره تنها به توليد و فروش كالا توجه دارند. آنها بويژه به اطلاعات تكنولوژيكي علاقه‌اي نشان نمي‌دهند. ماهيت اطلاعات طوري است كه بايد رد و بدل شوند و اين مستلزم آن است كه هر دو طرف اطلاعاتي داشته باشند تا رد و بدل كنند. هم سطح نبودن در كميت و كيفيت اطلاعات بين دو طرف به آن مي‌ماند كه آدم بزرگي بخواهد با يك كودك صحبت كند. بين اين دو اطلاعات ناچيزي رد و بدل خواهد شد.”

ساپچوي به عنوان راه‌حل, بر ايجاد مراكزي حرفه‌اي جهت جمع‌آوري و تحليل اطلاعات تكنولوژيك تاكيد مي‌كند. اين مراكز بايستي با بهره‌گيري از كارشناسان زبده, به تحليل اطلاعات بدست‌آمده از منابع خارجي و كاربرد آنها در راه توسعة صنعتي اهتمام ورزند.