سفارش دهنده:
وزارت صنعت، معدن و تجارت
اهداف:
• تبیین اهمیت صنعت انیمیشن، بازیهای رایانهای و جلوههای ویژه دیجیتال به مسئولان ذیربط(در کنار صنایع اسباب بازی و سرگرمی)
• ارائه راهکارهای عملیاتی برای صنعتیسازی انیمیشن، بازیهای رایانهای و جلوههای ویژه دیجیتال در کشور
شرح مختصر:
امروزه در کشورهای پیشرفته، انیمیشن، بازی و جلوههای ویژه علاوه بر تأثیرگذاری فرهنگی بالایی که بر روی مخاطبان -بویژه کودک و نوجوان- دارند، از سودآوری اقتصادی بالایی نیز برخوردار هستند. از مهمترین دلایل این اتفاق، تلقی شدن آنها به عنوان یک «صنعت» است. چیزی که در کشور ما اتفاق نیفتاده است. در این سند با برشمردن زنجیرههای پسین و پیشین این صنعت و استخراج نقاط قوت، ضعف، تهدید و فرصت به تبیین چگونگی صنعتیسازی انیمیشن، بازی و جلوههای ویژه رایانهای در کشور پرداخته است. به ویژه این نکته اثبات شده است که موفقیت در صنعت اسباب بازی به تکمیل این زنجیره بستگی دارد.