هدف:
آشنايي صنايع مختلف با مفهوم و جايگاه “پايگاه فناوري”
مخاطبان:
10 تن از مديران ارشد وزارت صنايع و معادن
سر فصل هاي گزارش:
فصل اول: تعريف “پايگاه فناوري”
فصل دوم: توضيح اصول و منطق پايگاههاي فناوري
فصل سوم: فرآيند شناسايي
فصل چهارم: خلاصهاي از پايگاههاي فناوري موجود و يا طرحريزي شده
تعريف پايگاه فناوري:
توسعة تکنولوژي در جامعه، امري ملي است که تحقق آن مشارکت همة نهادهاي اجتماعي را ميطلبد. از آنجا که دستيابي به رشد بيشتر، رقابت پذيري و توسعه پايدار، وابسته به پيشرفتهاي فناورانه و پژوهشي در ميانمدت تا درازمدت است، تعيين اولويتها، بازه زماني و بودجه براي تعدادي از مباحث مهم راهبردي و اجتماعي لازم است.
“پايگاه فناوري” در حقيقت جايگاهي است كه كليه ذينفعان توسعه يك فناوري را حول يک ديدگاه و رويکرد مشترک جهت توسعه فناوري مدنظر متحد ميکند و باعث تمرکز خاص آنها تعريف دستورالعملهاي پژوهشي استراتژيک و تحرک مجموعهاي از برنامه هاي پژوهشي و نوآوريها ميگردد.
دستاوردها:
1- آشنايي مديران صنعتي و دولتي با اين مفهوم جديد در حوزه مديريت فناوري
2- تعريف پروژه از طرف كارفرما براي انجام فعاليتهاي منسجم جهت فرهنگسازي براي اين مفهوم