هدف:
متاسفانه تاکنون توجه کافی به فرهنگ‌سازی و شناسایی مفاهیم مالکیت فکری و طبعاً استفاده از ظرفیت های تجاری این شاخه جدید حقوقی، در جهت توسعه فناوری و ارتقای سودآوری در سطح بنگاه های اقتصادی و افزایش صادرات در سطح ملی نشده است. توجه جدی به توسعه و بهره مندی از دارائی¬های غیر ملموس در قالب حقوق مالکیت فکری، از عوامل اصلی در بهبود ضریب رقابت‌پذیری و چالاکی در بازارهای بین المللی است. بنابراین این دوره جهت ترویج مقوله مالکیت فکری جهت شرکت های فناوری نانو طراحی و اجرا شد.

محورهای انجام فعالیت:
• آشنایی با کلیات مدیریت فناوری و برخی از مدل های موجود (مدرس دوره: حسن علم‌خواه)
• آشنایی کلی با تحلیل پتنت، پایگاه های اطلاعاتی پتنت و نحوه جستجوی آن (مدرس دوره: نادر نیک‌کام)
• تعریف و اهمیت مالکیت فکری و آشنایی با مصادیق آن (مدرس دوره: حسن علم‌خواه)
• آشنایی با کنوانسیون ها و معاهدات بین المللی مالکیت فکری (مدرس دوره: دکتر محمود صادقی)
• چگونگی ثبت اختراع و علامت تجاری در ایران و خارج از کشور (مدرس دوره: خانم شیخی)
• اصول قراردادهای امتیاز فناوری (لیسانس فناوری) (مدرس دوره: دکتر محمود صادقی)

نکات:
این دوره با حضور ۲۰ تن از مدیران عامل و مدیران تحقیق و توسعه شرکت ها برگزار گردید.