به گزارش سایت عیارآنلاین به نقل از ایرنا؛ اولین کنفرانس بین المللی «سیاستهای صنعتی و تجاری برای توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد اشتغال» با هدف تبادل نظر در مورد سیاست های صنعتی و تجاری مکمل سیاست های اقتصاد کلان اتخاذ شده توسط دولت و به منظور اطمینان از رشد بلندمدت اقتصاد صادرات محور و اشتغال زا روزهای ١٨ و ١٩ مهرماه در مرکز همایش های صداوسیما برگزار می شود.

انتظار می رود دیدگاه ها و تجارب بین المللی ارایه شده در این همایش منجر به سیاست گذاری اقتصادی مناسب تر در زمان تدوین برنامه ششم شود.
تبادل نظر در مورد سیاست های در دست تدوین تجاری و صنعتی برای رشد پایدار صادرات محور و اشتغال زا در ایران و دستیابی به پیشنهادات مشخص جهت توسعه صنعتی و تجاری برای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا رضوی رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، پروفسور جاستین لین اقتصاددان بانک جهانی، مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهوری، پروفسور اکیفومی کوچیکی استاد مطالعات کالج منابع زیستی دانشگاه نیهون ژاپن، زکریا عبدالرشید استاد دانشگاه مالزی و مدیر اجرایی موسسه تحقیقات اقتصادی مالزی، نیما مشایخی رئیس مذاکرات تجاری آنکتاد در ژنو، تیم اسکات مشاور سرمایه گذاری UNDP، نادره شاملو مشاور توسعه بین الملل و مشاور ارشد سابق بانک جهانی، مهدی شفاءالدین رئیس پیشین دفتر آنکتاد در این همایش حضور خواهند یافت.
محمدرضا رضوی رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی گفت: در این همایش همچنین میزگردهای تخصصی با حضور استادان دانشگاه و فعالان صنعت و اتحادیه های تجاری برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: چشم انداز آینده صنعت و تجارت در جهان و جایگاه بالقوه جمهوری اسلامی ایران و بهره گیری از تجارب موفق در سیاست‏های صنعتی و تجاری جهان و امکان الگوگیری از آن‏ها در ایران؛ تجربه توسعه اقتصادی با محوریت نفت و اثرات آن بر مسیر صنعتی‏ سازی صادرات محور و اشتغال زا و تجارب اولیه در ایران در زمینه سیاست های هدفگیری صنعتی و ساختارهای تشویقی مرتبط از محورهای مورد بررسی در این همایش است.
رضوی تصریح کرد: استفاده از تدابیر کنونی اقتصاد کلان دولت و ارتباط آن با سیاست‏های صنعتی و تجاری؛ تبادل نظر در مورد ساز و کارهای هدف گیری منتخب رشته‏ ها و ارائه بسته های تشویقی جهت ارتقاء صادرات غیرنفتی و توسعه اشتغال؛ سیاست های اقتصاد کلان و فضای سرمایه گذاری جهت حمایت از سیاست‏ های تجاری و صنعتی صادرات محور و اشتغال بنیان؛ اقدامات ارتقاء دهنده توانمندی‏های بنگاهی در چارچوب سیاست‏ های صنعتی وتجاری و غیره نیز از جمله محورهایی هستند که در این همایش مورد بررسی قرار می گیرد.

poster